AHLAN WASAHLAN~ SELAMAT DATANG KE BLOG DEENNASOUR

Sunday

2007 Dalam Kenangan~

Selamat tinggal 2007, dan selamat datang 2008, aku rasa aku antara blogger yang paling lambat mengeluarkan entri untuk mengenang kisah 2007 dan membuka lembaran 2008.....
Oh ya, mungkin ramai yang masih tidak mengenali diri ini.....my name is deennasour...haha..carilah sendiri nama betul aku ye....

Ramai yang tak tahu, aku memulakan lembaran 2007 sebagai seorang pelajar yang bakal cemerlang di dalam sijil peperiksaaam tinggi Malaysia [stpm] dan juga sebagai seorang ketua tingkatan yang begitu berdedikasi dan menyayangi anak-anak buahnya [tak percaya tanya kawan sekelas aku]


[dari kiri, beth, fauzi, marvin, sara, deennasour dan awang syazwan]

Mungkin sudah ditakdirkan, aku tidak berjaya masuk ke mana IPTA dan akhirnya berjaya mendapat kerjaya yang begitu menarik sekali, berkaitan penyiaran dan penerbitan.
Setelah berjaya lulus dalam 3 ujian yang dibuat, aku akhirnya mendapat kerja sebagai ehem ehem [sapa-sapa yang penah baca entri sebelum ini, tau lah] di salah sebuah sektor kerajaan..
dan diwaktu itu aku dilemma..dengan harapan Pengetua sekolah dan harapan ayah bonda yang inginkan aku terus bekerja. Akhirnya setelah meminta petunjuk daripada-Nya, aku ke Kuala Lumpur untuk melapor diri dan aku sekarang ialah seorang pekerja dan pelajar STPM kerana aku masih menduduki STPM.....

Ramai yang aku kenali setelah berada di KL ni, antaranya Zul, Kak Huda, Zuri, Yani, Kak Ina, Suriya, Sariman dan ramai lagi...semua tu yang sama masuk dengan aku, so kami rapat seperi cpu dan monitor.......


[antara geng baru yang aku kenali di opisku]

Hidup sebagai seorang yang bekerjaya dan pelajar memaksa aku bijak mencaturi masa, antara belajar dan bekerja, dan alhamdulillah segalanya berjalan lancar.....
Tahun 2007 juga membawa aku ke sebuah dunia imaginasi, konfrantasi dan propaganda iaitu internet......... aku tidak berapa ingat bila aku memulakan blog ini, seingat aku dulu aku menggunakan domain pasar-seni.blogspot dan kemudian barulah bertukar menjadi deennasour.blogspot.......... sememangnya untuk menjadikan blog aku ni menjadi bacaan ramai sukarnya tidak terkata sehinggalah aku mengenali insan-insan ini;
1.vangardx
2.syuxx
3.elliv
4.ezoodeen
5.khai

Selepas mengenali insan ini barulah aku celik sedikit mengenai dunia maya ini...thanks ek!!!
Dan tahun ini aku juga mengenali insan-insan lain menerusi friendster seperti Afzal, Razie,HBC Rul,Draven, Munetz, Ketzo, Akmal, Syawal,Ewan,Faris, Iezah, Ieqa dan ramai lagi tak tersebut di sini,,,paling penting PEMBURU..
yang pernah aku ceritakan di dalam entri yang lepas.

Aku juga mula cenderung kepada dunia fotografi dan semakin banyaklah cabang seni yang aku minati selain performance art langsung aku, afzal dan razie membuka sebuah ARTgroup bernama FEF fourth era fabulous~
Minat aku terhadap dunia internet dan fotografi membuatkan hati ini melonjak-lonjak untuk mendapatkan sebuah laptop dan kamera dan alhamdulillah, ibu yang disayangi Hjh Masni binti Antali dengan murah hati membelikan aku sebuah notebook Lenovo Y400 IBM.....dan aku menggunakan duit sendiri untuk membeli kamera digital compact samsung.....


[kamera, mp3 dan notebook]

Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini agak istimewa, pertama kali aku berpuasa jauh dari keluarga, bersahur sorang-sorang dan berbuka sorang-sorang.....adoh,,sedih siot!!
Tetapi paling menyeronokkan apabila kepulangan kita dinanti oleh seisi keluarga..wah,,terharu~
Yang sedihnya kucing aku hilang!!!!! Ingatkan nak balik jumpa kucing kesayangan aku, aku dah bayangkan aku keluar kereta dia laju je lari pergi kat aku,,mintak diusap2,,,,,wah,,sapa ntah yang curi!!!


[raya pertama, ayahku, deennasour, ibuku dan damia mirza-anak buah kesayangan]

[raya keberapa tak ingat dari kiri; deennasour,azfar,faris, dan ahmad firdaus]

Erm dan pada tahun ini jugalah aku tahu betapa perit,seksa dan penatnya mengacau dodol~aduh tangan rasa nak tercabut....Semua berlaku semasa aku mengikuti kursus orientasi pegawai persekutuan Sabah dan Sarawak di Melaka......Kalau ada lagi acara mengacau dodol, fuh, aku adalah orang pertama yang mengundur diri....

Tetapi yang seronoknya, aku dan seorang kawanku Kadri telah mendapat sebuah keluarga angkat!!!
Ayah Adam, seorang musician mempunyai band dan studio sendiri, Mak Engku, keturunan sultan Pahang seorang guru kanan, Abg Andy seorang pemuzik dan rockers, adik Fandy yang pandai main piano.....

Wah, sememangnya banyak yang aku belajar dan tahu serta tempuhi pada tahun 2007 yang lalu, berat rasanya nak meninggalkan umur 19 ini, pada umur ini aku merasai segalanya, pelajar,pekerja, remaja, hidup membujang, kekasih orang, dan lain-lain lagi........


[fuh penat seh nak kacau dodol]

[family angkat yang dikasihi dari kiri; mak ngku, fandy, kadri dan ayah adam]

oh ya,,aku pun dah tukar blog aku,,tak lah banyak sikit jerk, warna hitam dah tukar ke warna putih, dan header pun tukar,,tagline blog dah tukar dah,,hehe,,komen le ye~